Što su eRačuni?
eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.
Vjerodostojnost podrijetla, cjelovitost sadržaja i čitljivost eRačuna treba se osigurati od trenutka izdavanja eRačuna do kraja razdoblja za pohranu eRačuna.
Račun izrađen u wordu, excelu ili nekom drugom programu te pretvoren u PDF
ne smatra se eRačunom jer nije izrađen u strukturiranom elektorničkom obliku i nakon 1. siječnja 2026. godine* takvi se računi više neće moći izdavati.
* obveza izdavanja eRačuna će se provoditi u dvije faze
Obveza izdavanja eRačuna
Sukladno odredbama Zakona o fiskalizaciji (NN 89/2025), izdavatelji eRačuna su:
1. porezni obveznik sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u tuzemstvu koji je upisan u registar obveznika PDV-a
2. obveznik poreza na dohodak od samostalne djelatnosti prema propisu kojim se uređuje porez na dohodak i obveznik poreza na dobit prema propisu kojim se uređuje porez na dobit koji nije upisan u registar obveznika PDV-a, a ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu
3. tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, a nisu upisani u registar obveznika PDV-a
Porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a obvezni su eRačune izdavati od 1. siječnja 2026. godine, a ostali obveznici od 1. siječnja 2027. godine.
Kako izdavati i zaprimati eRačune putem Sveračuna?
Razmjena eRačuna se u pravilu obavlja putem pristupnih točaka koje omogućuju sigurnu razmjenu podataka između izdavatelja i primatelja eRačuna na način da osigurava standardizirane formate, protokole i interoperabilnost između različitih sustava.
Sveračun je informacijski posrednik, odnosno, pristupna točka koja ispunjava sve tehničke uvjete za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i/ili eIzvještavanje prema Poreznoj upravi.
Da bi izdali ili zaprimili eRačun putem Sveračuna, morate se registrirati, odabrati način plaćanja ( prepaid ili ugovorna obveza) i spremni ste za izdavanje eRačuna.
Da bi zaprimili eRačun, potrebna je dodatna potvrda Sveračuna kao informacijskog posrednika, a dovoljan je samo jedan klik putem vašeg profila na ePoreznoj.
Fiskalizacija eRačuna
Fiskalizacija eRačuna je postupak kojim se u Sustav za fiskalizaciju dostavljaju propisani podaci iz eRačuna (broj računa, datum izdavanja, izdavatelj računa, primatelj računa i dr.), a fiskaliziraju se svi izdani i zaprimljeni eRačuni.
Fiskalizaciju izdanog eRačuna izdavatelj je obvezan napraviti u trenutku izdavanja eRačuna, a fiskalizaciju zaprimljenog eRačun primatelj je obvezan napraviti najkasnije pet radnih dana od primitka eRačuna.
Ugovaranjem usluge Sveračun, svi vaši izdani i zaprimljeni eRačuni bit će fiskalizirani bez ikakve dodatne naknade uz uvjet da ste nam dali ovlaštenje za fiskalizaciju eRačuna putem vašeg profila na ePoreznoj.
eIzvještavanje
eIzvještavanje je postupak kojim se u Sustav za fiskalizaciju dostavljaju podaci o određenim isporukama u skladu s odredbama ovoga Zakona te podaci o odbijanju i naplati eRačuna.
Poreznu upravu se putem eIzvještavanja obavještava:
a)
za isporuke za koje nije bilo moguće izdati eRačun jer primatelj nije potvrdio svoju adresu za zaprimanje eRačuna
b) o eRačunima za koje je primatelj izvršio odbijanje u prethodnom mjesecu
c) o eRačunima za koje je izvršena naplata u prethodnom mjesecu
Ugovaranjem usluge Sveračun, sve vaše izvještajne poruke ćemo poslati bez ikakve dodatne naknade uz uvjet da ste nam dali ovlaštenje za izvještavanje putem vašeg profila na ePoreznoj.