Što su eRačuni?

eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.


Vjerodostojnost podrijetla, cjelovitost sadržaja i čitljivost eRačuna treba se osigurati od trenutka izdavanja eRačuna do kraja razdoblja za pohranu eRačuna.

Račun izrađen u wordu, excelu ili nekom drugom programu te pretvoren u PDF ne smatra se eRačunom jer nije izrađen u strukturiranom elektorničkom obliku i nakon 1. siječnja 2026. godine* takvi se računi više neće moći izdavati.




* obveza izdavanja eRačuna će se provoditi u dvije faze



Obveza izdavanja eRačuna

Sukladno odredbama Zakona o fiskalizaciji (NN 89/2025), izdavatelji eRačuna su:


1. porezni obveznik sa sjedištem, prebivalištem ili uobičajenim boravištem u tuzemstvu koji je upisan u registar obveznika PDV-a

2. obveznik poreza na dohodak od samostalne djelatnosti prema propisu kojim se uređuje porez na dohodak i obveznik poreza na dobit prema propisu kojim se uređuje porez na dobit koji nije upisan u registar obveznika PDV-a, a ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište u tuzemstvu

3. tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, a nisu upisani u registar obveznika PDV-a

Porezni obveznici upisani u registar obveznika PDV-a obvezni su eRačune izdavati od 1. siječnja 2026. godine, a ostali obveznici od 1. siječnja 2027. godine.



Kako izdavati i zaprimati eRačune putem Sveračuna?

Razmjena eRačuna se u pravilu obavlja putem pristupnih točaka koje omogućuju sigurnu razmjenu podataka između izdavatelja i primatelja eRačuna na način da osigurava standardizirane formate, protokole i interoperabilnost između različitih sustava.

 

Sveračun je informacijski posrednik, odnosno, pristupna točka koja ispunjava sve tehničke uvjete za razmjenu eRačuna, fiskalizaciju eRačuna i/ili eIzvještavanje prema Poreznoj upravi.


Da bi izdali ili zaprimili eRačun putem Sveračuna, morate se registrirati, odabrati način plaćanja ( prepaid ili ugovorna obveza) i spremni ste za izdavanje eRačuna.


Da bi zaprimili eRačun, potrebna je dodatna potvrda Sveračuna kao informacijskog posrednika, a dovoljan je samo jedan klik putem vašeg profila na ePoreznoj.






Fiskalizacija eRačuna

Fiskalizacija eRačuna je postupak kojim se u Sustav za fiskalizaciju dostavljaju propisani podaci iz eRačuna (broj računa, datum izdavanja, izdavatelj računa, primatelj računa i dr.), a fiskaliziraju se svi izdani i zaprimljeni eRačuni.

Fiskalizaciju izdanog eRačuna izdavatelj je obvezan napraviti u trenutku izdavanja eRačuna, a fiskalizaciju zaprimljenog eRačun primatelj je obvezan napraviti najkasnije pet radnih dana od primitka eRačuna.

Ugovaranjem usluge Sveračun, svi vaši izdani i zaprimljeni eRačuni bit će fiskalizirani bez ikakve dodatne naknade uz uvjet da ste nam dali ovlaštenje za fiskalizaciju eRačuna putem vašeg profila na ePoreznoj.

eIzvještavanje

eIzvještavanje je postupak kojim se u Sustav za fiskalizaciju dostavljaju podaci o određenim isporukama u skladu s odredbama ovoga Zakona te podaci o odbijanju i naplati eRačuna.

Poreznu upravu se putem eIzvještavanja obavještava:

a) za isporuke za koje nije bilo moguće izdati eRačun jer primatelj nije potvrdio svoju adresu za zaprimanje eRačuna

b) o eRačunima za koje je primatelj izvršio odbijanje u prethodnom mjesecu 

c) o eRačunima za koje je izvršena naplata u prethodnom mjesecu 



Ugovaranjem usluge Sveračun, sve vaše izvještajne poruke ćemo poslati bez ikakve dodatne naknade uz uvjet da ste nam dali ovlaštenje za izvještavanje putem vašeg profila na ePoreznoj.






POWERED BY HRVATSKA POŠTA 2025.