Česta pitanja

Što je eRačun?

Elektronički račun (eRačun) je dokument koji je po svom sadržaju istovjetan papirnatom računu, a izdaje se i zaprima u strukturiranom elektroničkom obliku (XML) koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.   

Moram li slati e-račune?

Od 1. siječnja 2026. godine slanje eRačuna je obvezno za sve poslovne subjekte u sustavu PDV-a.


Kako se šalju e-računi?

eRačuni se šalju putem platformi koje omogućuju informacijski posrednici poput Sveračun platforme.  


Što mi je potrebno za slanje eRačuna?

 Za slanje eRačuna potrebno je ugovoriti uslugu slanja e-računa s informacijskim posrednikom. Sveračun uslugu možete ugovoriti u nekoliko minuta i odmah možete početi slati eRačune.


Kako mogu provjeriti jesam li obveznik slanja eRačuna?

Provjeru je li Vaš pravni subjekt obveznik slanja eRačuna možete provjeriti na sljedećem linku: Provjera obveznika u sustavu PDV-a  


Mogu li slati eRačune ako nemam obvezu slanja e-računa do 1.1.2027.?

Možete slati i zaprimati eRačune neovisno o obvezi slanja e-računa za Vaš pravni subjekt.


Što je XML datoteka?

XML datoteka je strukturirani oblik dokumenta elektroničkog računa koji je strojno čitljiv i omogućuje automatsku i elektroničku obradu te se XML format eRačuna smatra vjerodostojnom elektroničkom ispravom, točnije, „pravim“ eRačunom. Također, XML datoteka eRačuna je elektronička isprava koja mora biti čuvana u sigurnom i kontroliranom elektroničkom arhivu u skladu sa zakonskim okvirima.  


Što je Fiskalizacija 2.0?

 Fiskalizacija 2.0 je druga faza projekta fiskalizacije u Republici Hrvatskoj kojom se širi obveza evidentiranja računa kroz sustav Porezne uprave na eRačune u B2B sustavu. Fiskaliziranjem svih izdanih računa bit će omogućeno praćenje gospodarskih tokova u realnom vremenu i podrška smanjenju nelikvidnosti u gospodarstvu. Fiskalizacijom eRačuna porezni obveznici su obvezni dostavljati fiskalizacijske podatke ulaznog i izlaznog eRačuna. Također, izdavatelj računa je obvezan dostaviti podatke o naplati izlaznog računa te podatke o evidentiranju isporuke za koju nije izdan eRačun. Primatelji eRačuna su obvezni dostavljati podatke o odbijanju ulaznog računa.


Zašto je Fiskalizacija 2.0 bitna za poslovne subjekte?

Fiskalizacijom 2.0 mijenja se način zaprimanja i slanja računa među poslovnim subjektima jer dolazi obveza fiskalizacije eRačuna. Važno je napomenuti da do 1. siječnja 2027. godine pravni subjekti koji nisu u sustavu PDV-a nisu obvezni slati eRačune.


Što je JIR?

JIR (Jedinstveni identifikator računa) je jedinstvena oznaka koju Porezna uprava dodjeljuje svakom fiskaliziranom računu nakon što zaprimi sve potrebne elemente računa putem uspostavljene elektroničke veze. JIR služi kao potvrda da je račun ispravno fiskaliziran i uredno zaprimljen u sustav Porezne uprave.  


Što je ZKI?  

Zaštitni kod izdavatelja računa (ZKI) je obvezni element svakog fiskaliziranog računa i koristi se kao dokaz o autentičnosti i jedinstvenosti računa. Osnovna svrha je osigurati da račun potječe od određenog obveznika fiskalizacije i da nije naknadno mijenjan.  


Što je KPD 2025?   

KPD, odnosno Klasifikacija proizvoda po djelatnostima je službeni šesteroznamenkasti šifrarnik kojim se svaka usluga i roba na eRačunu jednoznačno mapira na šesteroznamenkastu oznaku.  


Kako mogu provjeriti KPD šifru za moj proizvod ili uslugu?    

Kliknite na sljedeći link: KLASUS, potom u lijevom izborniku pratite sljedeću putanju: „Obitelji“ -> „Proizvodi“ -> „KPD“ -> „KPD 2025.“. Potom odaberite opciju „Prikaži stablo elemenata“. Među prikazanim elementima možete pronaći svoj proizvod ili uslugu te službenu šifru koju koristite prilikom slanja eRačuna.   


Moram li koristiti KPD šifre proizvoda i usluga?     

KPD šifre (oznake) su obavezne za korištenje prilikom slanja bilo kojeg eRačuna.  


Što je certifikat za slanje eRačuna?     

Certifikat za slanje eRačuna je digitalni certifikat pomoću kojeg možete slati eRačune po zakonskim propisima, njime potvrđujete identitet Vašeg poslovnog subjekta u svrhu zaštite dokumenata od neovlaštenih izmjena ili izrade neovlaštenih dokumenata.  


Zašto moram imati certifikat za slanje eRačuna?      

Certifikat za slanje e-računa je obvezan za slanje eRačuna. Možete koristiti certifikat u sklopu Sveračun platforme koji je dostupan svim registriranim korisnicima ili možete koristiti svoj valjani certifikat.  


Imam certifikat izdan od FINA-e i vaš certifikat, moram li koristiti oba prilikom slanja eRačuna?     

 Samo jedan certifikat je dozvoljeno koristiti prilikom slanja eRačuna, Vi odabirete želite li koristiti certifikat u sklopu Sveračun usluge ili svoj valjani certifikat.


Kako mogu dodati svoj certifikat u vašu aplikaciju?      

Svoj certifikat možete dodati nakon prijave u Sveračun platformu. Kliknite „Postavke“ i odaberite „Tehničke informacije“, u ovom pregledu možete jednostavno dodati svoj certifikat za potpisivanje klikom na žuti gumb „Dodajte certifikat“.  


Koji je postupak registracije na Sveračun platformu?       

Postupak započinjete na sljedećem linku: Sveracun, upisom e-mail adrese na koju će doći e-mail poruka s linkom za nastavak registracije. Klikom na link u e-mail poruci otvoriti će Vam se prozor u kojem ćete upisati osnovne informacije o Vašem pravnom subjektu. Po završetku registracije dobit ćete e-mail obavijest o uspješnoj registraciji.   


Koji podaci su potrebni za registraciju na Sveračun platformu?       

Potrebno je upisati ime i prezime, broj mobilnog telefona koji će se koristiti za slanje verifikacijskog koda, OIB Vaše tvrtke te opcionalno upisujete GLN mjesta dostave, DUNS broj, službenu web-stranicu Vaše tvrtke i službeni e-mail Vaše tvrtke.  


Upisao sam e-mail adresu, ali mi nije stigao e-mail za registraciju?        

Molimo Vas provjerite pretinac neželjene pošte, ako e-mail poruka i dalje nije vidljiva kontaktirajte nas.    


Ne mogu u e-mailu otvoriti link za registraciju.         

 Pokušajte kopirati adresu web-linka iz e-mail poruke i ručno zalijepiti u adresnu traku vašeg internetskog preglednika. Molimo vas kontaktirajte nas ako poteškoća nije otklonjena


Kako mogu promijeniti lozinku?          

Lozinku možete promijeniti klikom na gumb „Resetiranje lozinke“ koji se nalazi na stranici za prijavu u Sveračun platformu ispod polja za upis lozinke.  


Što je DUNS?          

Data Universal Numbering System skraćeno DUNS ili D-U-N-S je univerzalni sustav numeriranja podataka koji je razvio i njime upravlja Dun & Bradstreet (D&B). DUNS broj je jedinstveni deveteroznamenkasti numerički identifikator koji se dodjeljuje svakom poslovnom subjektu, neprofitnoj organizaciji ili drugom pravnom obliku. Istoimeno polje nije obvezno ispuniti prilikom registracije na Sveračun platformu, ali preporučamo u slučaju da ga posjedujete.


Što je GLN?

GLN (Globalni lokacijski broj, engl. Global Location Number) služi za identificiraju lokacija, a koristi se u elektroničkoj razmjeni podataka (EDI). Može služiti za identifikaciju bilo koje pravne, funkcionalne ili fizičke lokacije, poput sjedišta tvrtke, podružnica, prodavaonica, skladišta, itd. pa čak i za identifikaciju nižih lokacijskih jedinica poput pojedinih polica ili ormara unutar skladišta. GLN-ovima mogu se označavati: pravne jedinice, funkcionalne jedinice, fizičke jedinice i digitalne lokacije.  


Koji internetski preglednici su dostupni za korištenje Sveračun platforme? 

Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera i dr.


Koji su paketi usluge dostupni?  

Postoje opcije prepaid paketa i potpisivanja ugovora. Prepaid paketi su zamišljeni da maksimalno pojednostave korištenje Sveračun jer nema mjesečnih naknada nego se paketi plaćaju u cijelosti i vrijede godinu dana od dana kupovine. Količina poslanih eRačuna u paketima je odmah dostupna na korištenje, a po paketima to je: Paket MINI è 10 mjesečno/120 godišnje eRačuna za 54€, Paket PLUS è 30 mjesečno/360 godišnje eRačuna za 144€ te Paket PRO è 60 mjesečno/720 godišnje eRačuna za 259,20€. Ako planirate slati veću količinu računa molimo Vas kontaktirajte nas za potpisivanje ugovora. 


Imam situaciju zbog koje će mi se smanjiti obujam posla i slati ću manje eRačuna, što mogu napraviti?

U ovoj situaciji ne morate ništa raditi po pitanju Vašeg ugovora za slanje eRačuna putem Sveračun usluge jer se cijena naplaćene usluge formira prema količini poslanih eRačuna u tom mjesecu.  


Imam obrt/tvrtku koja radi samo nekoliko mjeseci godišnje ili samo nekoliko mjeseci imam veću količinu eRačuna koje moram slati, što mi je činiti? 

Ne morate se brinuti jer možete odabrati jedan od naših Prepaid paketa koji se naplaćuju odjednom i vrijede godinu dana, a dostupne eRačune za slanje u paketu možete koristiti tempom koji Vama odgovara. Ako biste radije htjeli imati ugovornu obvezu, mjesečna naknada ovisi o broju poslanih računa u tekućem mjesecu, za više informacija o ugovorima molimo kontaktirajte nas.   


Moram li potpisati ugovor za korištenje Sveračun platforme?  

Možete potpisati ugovor, no možete odabrati i jedan od Prepaid paketa koji se obnavljaju na godišnjoj razini, a tempo kojim ćete koristiti eRačune uključene u paketu Vi određujete.   


Je li moguće promijeniti Prepaid paket? 

 Moguće je promijeniti Prepaid paket. Molimo imajte na umu kako će se novi odabrani paket naplatiti po završetku procesa odabira novog paketa te trajanje istog počinje na dan kad je promjena napravljena i traje 1 godinu isto kao i prethodni paket koji se deaktivira aktivacijom novog paketa.


Koliko traje ugovorna obveza?  

Ugovorna obveza traje godinu dana + godinu dana produljenja ako 30 dana prije isteka prve godine ugovora nije zatražen raskid ugovora. Nadalje, ne postoji automatsko produljenje ugovora nakon isteka 2 godine korištenja usluge. Prije isteka ugovora dobit ćete obavijest o skorom isteku ugovora.  


Je li moguće mijenjati ugovor dok traje ugovorna obveza?

Ugovor za korištenje Sveračun usluge nije potrebno mijenjati ovisno o smanjenju ili povećanju obujma eRačuna koje ćete slati jer mjesečna naknada ovisi o količini poslanih eRačuna za mjesec u pitanju. Ako trebate/želite raskinuti uslugu, potrebno je samo najaviti raskid ugovora 30 dana ranije.   


Postoje li izlazne naknade/penali prilikom raskida ugovora?

Prilikom raskida ugovora ne postoje izlazne naknade/penali neovisno o trenutku u kojem dolazi do raskida ugovora, jedino je potrebno podmiriti sve otvorene stavke do trenutka raskida ugovora   


Postoje li izlazne naknade/penali prilikom raskida ugovora?

Prilikom raskida ugovora ne postoje izlazne naknade/penali neovisno o trenutku u kojem dolazi do raskida ugovora, jedino je potrebno podmiriti sve otvorene stavke do trenutka raskida ugovora   


Imate li besplatnu opciju za korisnike?

 Svi novi korisnici imaju opciju razmjene 100 eRačuna nakon registracije.