Opći uvjeti

OPĆI UVJETI PRUŽANJA USLUGE SVERAČUN


1. UVODNE ODREDBE

1.1. Ovim Općim uvjetima pružanja usluge SVERAČUN (dalje u tekstu: Opći uvjeti) uređuju se uvjeti i način ugovaranja i korištenja usluga koje se pružaju pod zajedničkim nazivom „SVERAČUN“ (u daljnjem tekstu: usluga SVERAČUN), naknade koje plaćaju Korisnici, prava, obveze i odgovornosti Pružatelja usluga i Korisnika i druga pitanja. Usluga SVERAČUN pruža se sukladno propisima važećima u Republici Hrvatskoj, a osobito Zakonu o fiskalizaciji i Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi i s njima povezanim zakonima, podzakonskim propisima i drugim primjenjivim aktima. Na međusobne odnose koji nisu uređeni ovim Općim uvjetima primjenjuju se propisi Republike Hrvatske.

1.2. Uslugu SVERAČUN pruža društvo PostLink d.o.o. (dalje u tekstu: Pružatelj usluge), sa sjedištem u Velikoj Gorici, Poštanska ulica 9, upisano u sudski Registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod matičnim brojem subjekta upisa (MBS): 081047778,  OIB: 53625326797, IBAN: HR8123600001102558530, email: info@sveracun.hr, web stranica: www.sveracun.hr. Pružatelj usluge je ujedno informacijski posrednik u smislu Zakona o fiskalizaciji te mu je izdana propisana potvrda o sukladnosti  i njegovi propisani podaci objavljeni su na portalu Popis informacijskih posrednika kojima je izdana potvrda o sukladnosti.

1.3. Ovi Opći uvjeti obvezujući su za sve Korisnike. Prihvaćanje ovih Općih uvjeta je osnovni uvjet za korištenje usluge SVERAČUN, odnosno za korištenje odabranih pojedinačnih usluga unutar usluge SVERAČUN. Ovi Opći uvjeti, uz uvjet da ih Korisnik prihvati, već i sami po sebi predstavljaju ugovor o međusobnim pravima i obvezama koji sklapaju obveznici postupanja po tom zakonu i informacijski posrednici. Osim ovim Općim uvjetima, Korisnici mogu biti obvezani i posebnim uvjetima i/ili posebnim pisanim ugovorima koji se odnose na uslugu SVERAČUN, ili na pojedinu uslugu koju Pružatelj usluge pruža u okviru usluge SVERAČUN, a uz to su Korisnici dužni postupati u skladu s uputama koje im dostavi Pružatelj usluge, ili ih objavi na svojoj web stranici. U slučaju donošenja i primjene posebnih uvjeta i/ili sklapanja posebnog pisanog ugovora, odredbe tih akata koje odstupaju ili su u suprotnosti s odredbama ovih Općih uvjeta imaju prednost u primjeni. Sastavnim dijelom ovih Općih uvjeta smatra se i  izjava o obradi osobnih podataka objavljena na web stranici www.sveracun.hr. Uvjeti paketa usluga za Prepaid korisnike koje Pružatelj usluge donese smatraju se, u smislu ovih Općih uvjeta, posebnim uvjetima.

2. DEFINICIJE POJMOVA

2.1. Pojmovi korišteni u ovim Općim uvjetima i/ili u drugim dokumentima Pružatelja usluga odnosno na njegovoj web stranici,  ako nisu posebno definirani ovim Uvjetima, imaju značenja koja su im dana u Zakonu o fiskalizaciji, Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi i pratećim propisima, što uključuje ali se ne ograničava na sljedeće pojmove:

Adresar metapodatkovnih servisa („AMS“), digitalni certifikat, eIzvještavanje, eRačun, osnovni elementi elektroničkog računa, semantički podatkovni model, sintaksa, sintaktička pravila, EU norma/europska norma, međunarodna norma, fiskalizacija eRačuna,  identifikator poreznog obveznika, informacijski posrednik, izdavatelj eRačuna (u ovim Općim uvjetima: Izdavatelj), javni naručitelji i decentralizirani javni naručitelji, naručitelji, sektorski naručitelji, središnje tijelo za javnu nabavu, Javni portal Porezne uprave, Lista identifikatora poreznih obveznika,  Metapodatkovni servis, obveznik fiskalizacije računa, popis informacijskih posrednika, Portal za testiranje sukladnosti rješenja za razmjenu i fiskalizaciju eRačuna, primatelj eRačuna (u ovim Općim uvjetima: Primatelj),  pristupna točka, razmjena eRačuna, Statistička klasifikacija te u tom sklopu: Klasifikacija proizvoda po djelatnostima – KPD, status  eRačuna, testiranje  sukladnosti, tuzemna transakcija,  Zaštitni  kod  izdavatelja.

2.2. Pojmovi koji su posebno definirani u ovim Općim uvjetima imaju sljedeća značenja:

Korisnik: Izdavatelj odnosno Primatelj koji je u ugovornom odnosu s Pružateljem usluga, a koji može biti Prepaid korisnik ili Ugovorni korisnik. 

Prepaid korisnik: Korisnik koji sklapa ugovorni odnos s Pružateljem usluga prihvaćanjem ovih Općih uvjeta i/ili odgovarajućih posebnih uvjeta Pružatelja usluga i dovršetkom procesa registracije te odabere neki od ponuđenih prepaid paketa usluga. Ovaj pojam se u ovim Općim uvjetima koristi i za poslovne subjekte koji su započeli, a nisu dovršili postupak registracije.

Ugovorni korisnik: Korisnik koji, osim što prihvaća ove Opće uvjete i/ili odgovarajuće posebne uvjete Pružatelja usluga također sklapa s Pružateljem usluga posebni pisani ugovor.

Izdavatelj: izdavatelj eRačuna kako je definiran Zakonom o fiskalizaciji i/ili Zakonom o izdavanju elektroničkih računa u javnoj nabavi, bez obzira je li u ugovornom odnosu s Pružateljem usluga.

Primatelj: primatelj eRačuna kako je definiran Zakonom o fiskalizaciji i/ili Zakonom o izdavanju elektroničkih računa u javnoj nabavi, bez obzira je li u ugovornom odnosu s Pružateljem usluga.

ePorezna:  Jedinstveni portal Ministarstva financija, Porezne uprave.

3. UGOVORNI ODNOS

3.1. Elemente ugovornog odnosa između Pružatelja usluge i Korisnika čine ovi Opći uvjeti, posebni uvjeti koji se odnose na uslugu SVERAČUN ili na pojedine usluge unutar usluge SVERAČUN, ako su doneseni od strane Pružatelja usluga, posebni pisani ugovor, ako je sklopljen između Korisnika i Pružatelja usluga i važeći cjenik usluga. U slučaju odstupanja ili suprotnosti posebnih uvjeta ili uvjeta posebnog pisanog ugovora u odnosu na ove Opće uvjete, prevladavaju odredbe posebnih uvjeta i posebnih pisanih ugovora.

3.2. Prepaid korisnici sklapaju ugovorni odnos s Pružateljem usluga prihvaćanjem ovih Općih uvjeta prilikom registracije, prihvaćanjem posebnih uvjeta koji su na njih primjenjivi, ako ih donese Pružatelj usluga, dovršetkom procesa registracije i odabirom nekog od paketa usluga iz ponude Pružatelja usluga. U sklopu procesa registracije biti će osigurano da Prepaid korisnici mogu pristupiti ovim Općim uvjetima i prihvatiti ih prije sklapanja ugovornog odnosa i prije vršenja bilo kakvog plaćanja Pružatelju usluge. Ugovorni odnos Prepaid korisnika s Pružateljem usluge smatra se sklopljenim u trenutku završetka registracijskog procesa i odabira nekog od ponuđenih paketa usluga.

3.3. Ugovorni korisnici sklapaju ugovorni odnos s Pružateljem usluga putem sklapanja posebnog pisanog ugovora kojim uz ostalo potvrđuju da su upoznati s ovim Općim uvjetima i prihvaćaju ih.

3.4. Ako Ugovorni korisnik sklapa ugovorni odnos s Pružateljem usluga u ime i za račun drugog poslovnog subjekta (drugdje u tekstu: Ovlaštenik), on je u potpunosti i samostalno odgovoran da za to ima valjano ovlaštenje, a to je dužan i dokazati na zahtjev Pružatelju usluge (izjava, punomoć, ovlaštenje/potvrda elektroničkim putem, npr. putem aplikacije i sl.) te je dužan i osigurati da poslovni subjekt u čije ime i za čiji račun je sklopio ugovorni odnos u potpunosti poštuje ove Opće uvjete, eventualno donesene posebne uvjete odnosno uvjete eventualno sklopljenog posebnog pisanog ugovora. Pružatelj usluga ne odgovara za bilo kakvu štetu koja može nastati Ovlašteniku ili poslovnom subjektu u čije ime i za čiji račun je Ovlaštenik sklopio ugovorni odnos. U slučaju da poslovni subjekt - treća strana podnese bilo kakve zahtjeve protiv Pružatelja usluga, Ovlaštenik je dužan odmah preuzeti sve takve zahtjeve i osloboditi Pružatelja usluga bilo kakvih obveza i/ili sudjelovanja u postupku, u protivnom odgovara Pružatelju usluga za svu štetu koju bi Pružatelj usluga pretrpio. Pružatelj usluga obvezuje se da će o takvim zahtjevima obavijestiti Ovlaštenika u najkraćem mogućem roku. Prava i obveze te ovlasti Ugovornog korisnika, Pružatelja usluge i osobe u čije ime i za čiji račun Ugovorni korisnik sklapa ugovorni odnos pobliže se uređuju pisanim ugovorom.

3.5. Prije zasnivanja ugovornog odnosa, ili tijekom njegovog trajanja, Pružatelj usluge je ovlašten, ako prema vlastitoj potpuno slobodnoj ocjeni zaključi da je potrebno, zatražiti od Ugovornog korisnika izdavanje instrumenata osiguranja plaćanja, a Korisnik usluga se obvezuje iste dostaviti odmah po primitku takvog zahtjeva Pružatelja usluga. Navedeni instrumenti uključuju, ali se ne ograničavaju na zadužnice i bjanko zadužnice.

3.6. Sklapanjem ugovornog odnosa s Pružateljem usluga Korisnik je suglasan da će Pružatelju usluga dati svoje podatke kao poslovnog subjekta potrebne za registraciju Korisnika, za sklapanje i provedbu ugovornog odnosa te za pružanje usluge SVERAČUN, a ujedno je suglasan i da Pružatelj usluga, pomoću podatka o Korisnikovom osobnom identifikacijskom broju (u daljnjem tekstu: OIB), može za navedenu svrhu sve potrebne javno dostupne podatke dohvatiti i iz vlastite baze poslovnih subjekata.  Korisnik je također suglasan da Pružatelj usluge u Adresar metapodatkovnih servisa (AMS) dostavi podatke u koje je uključen podatak o identifikatoru Korisnika kao poreznog obveznika, radi omogućivanja dostupnosti podataka o krajnjoj adresi Korisnika za zaprimanje eRačuna. Korisnik je upoznat da je za potrebe primanja računa putem Pružatelja usluge potrebno da Korisnik putem FiskAplikacije  potvrdi da je Pružatelj usluga njegov informacijski posrednik za zaprimanje eRačuna, a da u protivnom neće moći zaprimati eRačune putem Pružatelja usluge. Korisnik je upoznat i da je za potrebe eFiskalizacije i eIzvještavanja potrebno da Korisnik za to putem sustava ePorezna ovlasti Pružatelja usluge. Korisnik je upoznat da će nakon njegove potvrde podaci o njemu kao Primatelju biti sadržani na listi identifikatora poreznih obveznika, čija je svrha omogućivanje razmjene eRačuna.  

3.7. Vrste podataka koje Korisnik daje Pružatelju usluge radi registracije, sklapanja i provedbe ugovornog odnosa i pružanja usluge te radi dostave propisanih podataka u AMS su sljedeći:

-        identifikator poreznog obveznika (OIB Korisnika ili bilo koji identifikator u skladu s EU normom);

-        tvrtka, naziv (za pravne osobe);

-        ime i prezime te naziv obrta, profesionalne djelatnosti i sl. (za fizičke osobe koje obavljaju registriranu djelatnost);

-        ime i prezime osobe za kontakt (ako se radi od osobe čiji se podaci već dostavljaju);

-        adresa sjedišta;

-        OIB;

-        e-mail adresa;

-        telefon / mobilni telefon za kontakt.

3.8. Korisnik je upoznat da je o svakoj promjeni svojih podataka dužan obavijestiti Pružatelja usluge, a osobito o promjeni svojih podataka kao Primatelja. Promjenu podataka Korisnika kao Primatelja Pružatelj usluge će dostaviti u AMS.

3.9. Korisnik jamči za točnost i potpunost svih podataka koje je stavio Pružatelju usluge na raspolaganje, te je sam odgovoran za posljedice do kojih dođe uslijed netočnosti ili nepotpunosti podataka. U slučaju da sam utvrdi da podaci Korisnika nisu točni ili potpuni Pružatelj usluge je ovlašten od Korisnika zatražiti njihov ispravak odnosno dopunu, a Korisnik je dužan takvom zahtjevu Pružatelja usluge udovoljiti bez odgađanja.

3.10. Korisnik je dužan Pružatelju usluga odmah, a najkasnije u roku od 8 dana, prijaviti i sve naknadne promjene podataka u odnosu na podatke prikupljene prilikom registracije i ako Pružatelj usluge to zatraži, dostaviti dokumente koji dokazuju promijenjene podatke. Do primitka obavijesti i/ili dokumentacije, postojeći podaci Korisnika smatraju se točnima i potpunima te Pružatelj usluga nije odgovoran za eventualne štetne posljedice upotrebe netočnih podataka.

3.11. Tijekom trajanja ugovornog odnosa, Korisnik je dužan ispunjavati sve obveze koje proizlaze iz ovih Općih uvjeta, posebnih uvjeta, ako su doneseni, odnosno posebnog pisanog ugovora, ako je sklopljen.

3.12. Zasnivanjem ugovornog odnosa Korisnik stječe pravo korištenja usluge SVERAČUN u opsegu određenom ovim Općim uvjetima, pojedinim prepaid paketom ako se radi o prepaid korisniku, posebnim pisanim ugovorom ako se radi o ugovornom korisniku, odnosno posebnim uvjetima ako su doneseni.

4. Proces registracije

4.1. Proces za Prepaid korisnike

4.1.1. Putem web stranice i platforme SVERAČUN Prepaid korisnik odabire opciju za registraciju i u ponuđeni obrazac upisuje svoju email adresu te OIB kao poslovnog subjekta, a nakon toga ostale podatke u mjeri u kojoj to bude potrebno. Pružatelj usluge prema OIB-u korisnika vlastite baze poslovnih subjekata dohvaća i unosi u obrazac potrebne javno dostupne podatke Prepaid korisnika kao poslovnog subjekta, a Prepaid korisnik ih je dužan provjeriti i ispraviti i dopuniti ako su netočni odnosno nepotpuni, te je dužan odabirom odgovarajuće opcije za dovršetak registracije potvrditi točnost i potpunost podataka.

4.1.2. U sklopu procesa registracije Pružatelj usluge će na mail adresu Prepaid korisnika uputiti jedan ili više poruka elektroničke pošte radi provjere / potvrde njegovih podataka i za potrebe upućivanja obavijesti i  ponuda Prepaid korisniku, s čime je Prepaid korisnik suglasan. Uz ostalo, Pružatelj usluge Prepaid korisniku, koji je prihvatio ove Opće uvjete, kreira korisnički račun te mu o tome šalje obavijest s podatkom o korisničkom imenu i linkom putem kojeg Prepaid korisnik može pristupiti usluzi SVERAČUN. Korisnik sam kreira svoju lozinku za pristup svojem korisničkom računu i za korištenje usluge SVERAČUN. Prepaid korisnicima koji rade integraciju svog sustava sa servisom SVERAČUN, za dokazivanje identiteta i autentičnosti Pružatelj usluge će dostaviti API ključ.

4.1.3. Ukoliko Prepaid korisnik prekine proces registracije prije njegovog dovršetka,  suglasan je da i u takvom slučaju Pružatelj usluge njegove podatke dalje koristi za potrebe upućivanja obavijesti i ponuda Korisniku. U ovakvom slučaju Prepaid korisnik koji ne želi da mu Pružatelj usluge ne upućuje obavijesti i ponude treba o tome obavijestiti Pružatelja usluge putem elektroničke pošte.

4.1.4. U sklopu postupka registracije Korisniku će se omogućiti pristup ovim Općim uvjetima te je Korisnik iste obvezan prihvatiti kako bi mogao dovršiti postupak registracije i koristiti uslugu SVERAČUN.

4.1.5. U sklopu postupka registracije Pružatelj usluge dostavlja u AMS podatke Prepaid korisnika za primanje računa, kako je to već opisano u točki 3.6. ovih Općih uvjeta.

4.1.6. U sklopu postupka registracije Prepaid korisniku se omogućuje odabir između ponuđenih paketa usluga, čiji sadržaj i cijene su ponuđeni na www.sveracun.hr i u cjeniku Pružatelja usluga te mu se nakon toga omogućuje provedba plaćanja.

4.1.7. Pružatelj usluga može Prepaid korisniku čija novčana sredstva po izvršenom plaćanju nisu još evidentirana na računu Pružatelja usluge, a i onom Prepaid korisniku za kojeg iz bilo kojih razloga nije uspjela provedba plaćanja, omogućiti korištenje usluge SVERAČUN u ograničenom opsegu, primjerice za potrebe slanja ograničenog broja eRačuna, no u takvom slučaju je Pružatelj usluge ovlašten tako pruženu uslugu naknadno naplatiti bilo uračunavanjem te usluge u korištenje odabranog paketa usluga, bilo na drugi pravno dopušten način.

4.1.8. Pružatelj usluge pridržava pravo odbiti registraciju ako posumnja radi li se doista radi o Korisniku čiji podaci se unose u ponuđeni obrazac, ako posumnja da se radi o neautoriziranom automatiziranom sustavu („robotu“), ako je Korisnik već registriran ili ako se bilo koji od podataka koji se unose u ponuđeni obrazac ne poklapaju sa podacima kojima Pružatelj usluge već raspolaže. Također zadržava pravo odbiti registraciju ako posumnja da se Korisnik lažno predstavlja kao druga osoba. Procjena o navedenom isključivo je na diskreciji Pružatelja usluge. U ovakvom slučaju Pružatelj usluge će putem emaila, a po potrebi i na drugi raspoloživ način, s Korisnikom i po potrebi drugim subjektima iskomunicirati i provjeriti opravdanost svojih sumnji. Pružatelj usluge nije odgovoran Korisniku niti trećim osobama ako konačno izvede zaključak da neće registrirati Korisnika.

4.2. Proces za Ugovorne korisnike

4.2.1. Nakon sklapanja Ugovorni korisnik ili Pružatelj usluga unosi na platformu SVERAČUN podatke Ugovornog korisnika i kreira korisnički račun, u sklopu čega dodjeljuje Korisniku korisničko ime, dok Ugovorni korisnik kreira svoju lozinku za potrebe pristupa i korištenja usluge SVERAČUN. Pružatelj usluge obavještava Ugovornog korisnika o kreiranju korisničkog računa. Ugovornim korisnicima koji rade integraciju svog sustava sa servisom SVERAČUN, za dokazivanje identiteta i autentičnosti Pružatelj usluge će dostaviti API ključ.

5. DEFINICIJA I KORIŠTENJE USLUGE SVERAČUN I POJEDINIH USLUGA U OKVIRU USLUGE   SVERAČUN, NAPLATA USLUGE

5.1. Pružatelj u sklopu usluge SVERAČUN nudi i pruža sljedeće pojedinačne usluge:

1.   izdavanje eRačuna;

2.  zaprimanje eRačuna;

3.  fiskalizacija eRačuna;

4. eIzvještavanje;

5.  arhiviranje;

6. druge usluge koje Pružatelj usluge može obavljati, a da nisu protivne Zakonu o fiskalizaciji i/ili Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi.

5.1.2. U sklopu usluge izdavanja eRačuna Korisnik može izdavati eRačune tako da ih kreira u svojem sustavu/aplikaciji i stavi na raspolaganje Pružatelju usluge u obliku .xml datoteke, ili kreiranjem računa putem unošenja podataka koji čine sadržaj računa u elektronički obrazac koji mu Pružatelj usluga stavlja na raspolaganje putem web sučelja platforme SVERAČUN. Obrazac omogućuje unos svih elemenata računa u skladu s važećim propisima, ponajprije Zakonom o fiskalizaciji, Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, Zakonu o porezu na dodanu vrijednost, EU Normi i dr. U sklopu izdavanja računa, Korisnik računu može priložiti i priloge.

5.1.3. Kada Pružatelju usluga stavlja na raspolaganje već kreirani račun Korisnik isti potpisuje koristeći se  digitalnim certifikatom koji mu je izdao pružatelj usluga povjerenja, a kada ga kreira putem unošenja podataka u elektronički obrazac Pružatelja usluga, Korisnik ga može potpisati korištenjem digitalnog certifikata koji je izdan Pružatelju usluga. Uz to Pružatelj usluga koristi digitalni certifikat koji mu je dodijeljen za potpisivanje fiskalizacijskih i izvještajnih poruka te pri razmjeni eRačuna za potpisivanje poruka u kojima se šalje eRačun.

5.1.4. Korisnik ne može u sklopu usluge SVERAČUN koristiti uslugu zaprimanja eRačuna, a da ujedno ne koristi uslugu izdavanja eRačuna. Broj zaprimljenih eRačuna za Prepaid korisnika ne može biti veći od dvostrukog broja izdanih eRačuna predviđenog odabranim paketom usluga za vrijeme trajanja paketa, u protivnom Pružatelj usluge ima pravo korisniku naplatiti uslugu arhiviranja u skladu s cjenikom.

5.1.5. Korisnik je upoznat da se eRačun putem usluge SVERAČUN ne može izdati Primatelju čiji identifikator nije dostupan u AMS-u, te Pružatelj usluge u takvom slučaju nije odgovoran za neobavljanje usluge izdavanja eRačuna. Ako je Korisnik Pružatelju usluge dao ovlaštenje za uslugu eIzvještavanja, Pružatelj usluge će o nemogućnosti izdavanja eRačuna odmah poslati izvještajnu poruku.

5.1.6. Kako bi koristio uslugu zaprimanja eRačuna putem Pružatelja usluga, Korisnik treba postupiti u skladu s točkom 3.6. ovih Općih uvjeta.

5.1.7. Kako bi koristio uslugu fiskalizacije eRačuna u sklopu usluge SVERAČUN Korisnik treba u sustavu ePorezna označiti Pružatelja usluge kao informacijskog posrednika ovlaštenog za fiskalizaciju, a ako to ne učini račun će, iz aspekta Pružatelja usluge, biti izdan i ili zaprimljen bez obavljanja fiskalizacije te u takvom slučaju Pružatelj usluge nije odgovoran za neprovođenje fiskalizacije izdavanja i/ili fiskalizacije zaprimanja eRačuna.

5.1.8. U sklopu usluge fiskalizacije eRačuna Pružatelj usluge u propisanim rokovima dostavlja u Sustav za fiskalizaciju zakonom propisane podatke.

5.1.9. Uslugu eIzvještavanja Korisnik u sklopu usluge SVERAČUN može koristiti uz  uslugu izdavanja / zaprimanja eRačune i uz uslugu fiskalizacije eRačuna.

5.1.10. U sklopu usluge fiskalizacije i eIzvještavanja Pružatelj usluge u propisanim rokovima dostavlja u sustav ePorezna zakonom propisane podatke, a koje mu je Korisnik za tu potrebu dužan staviti na raspolaganje. Uz ostalo radi se o podacima za isporuke za koje nije bilo moguće izdati eRačun, zatim o podacima o računima za koje je Korisnik kao Primatelj izvršio odbijanje te o podacima o računima za koje je za korist Korisnika kao izdavatelja izvršena naplata.

5.1.11. Uslugu arhiviranja Prepaid korisnik može koristiti u okviru odabranog paketa usluga neovisno tome koristili li druge pojedinačne usluge u sklopu usluge SVERAČUN, uz naplatu.

5.1.12. Korisnik je upoznat da Pružatelj usluge u sklopu usluge arhiviranja ne čuva za Korisnika eRačune u zakonskim rokovima, već u rokovima i pod uvjetima određenima ovim Općim uvjetima, posebnim uvjetima ako su doneseni po Pružatelju usluge, uvjetima pojedinih paketa usluga za Prepaid korisnike, i/ili uvjetima posebnog pisanog ugovora za Ugovorne korisnike.

5.1.13. Ako ovim Općim uvjetima, posebnim uvjetima, ako su doneseni po Pružatelju usluge, ili posebnim pisanim ugovorom nije izričito drukčije određeno, Pružatelj usluge će izdane eRačune i povezane isprave čuvati u razdoblju od 6 (šest) mjeseci računajući od isteka posljednjeg odabranog paketa usluga po Prepaid korisniku, odnosno od prestanka ugovornog odnosa, odnosno od isteka ugovorenog razdoblja usluge arhiviranja. Korisnik će od strane Pružatelja usluge biti obaviješten o roku u kojem može preuzeti arhivirane dokumente, a koji rok ne može biti kraći od 30 dana od dana obavijesti. Ako Korisnik ne preuzme dokumente u roku, Pružatelj usluge u slučaju naknadnog preuzimanja, ili odabira novog paketa usluga po Prepaid korisniku ili sklapanja pisanog ugovora kojim je obuhvaćena usluga arhiviranja pridržava pravo zaračunati i naplatiti uslugu arhiviranja za razdoblje preko navedenog roka sukladno cjeniku. Korisnik je upoznat da može u sklopu razdoblja u kojem Pružatelj usluge čuva izdane dokumente odabrati novi paket usluga ili sklopiti posebni pisani ugovor kojim je obuhvaćena usluga arhiviranja, u kojem će slučaju Pružatelj usluge nastaviti čuvati već izdane dokumente.

5.2. Korištenje Usluge SVERAČUN

5.2.1. Korisnik u svrhu korištenja usluge SVERAČUN pristupa  platformi i korisničkom računu putem korisničkog imena i lozinke, ili putem API ključa u slučaju API integracije.

5.2.2. Pružatelj usluge ne provjerava koja fizička osoba pristupa platformi i korisničkom računu, već se smatra da je fizička osoba koja koristi korisničko ime i unosi lozinku Korisnik ili da je od strane Korisnika ovlaštena pristupiti korisničkom računu i koristiti ga u kontekstu korištenja usluge SVERAČUN odnosno pojedinačnih usluga u sklopu usluge SVERAČUN.

5.2.3 Korisnik je pri korištenju usluge SVERAČUN dužan postupati u skladu s pravima i obvezama koje se zasnivaju sklapanjem ugovornog odnosa.

5.2.4. Ugovorni korisnik uslugu SVERAČUN koristi u skladu s ovim Općim uvjetima, primjenjivim posebnim uvjetima ako su doneseni po Pružatelju usluga, posebnim pisanim ugovorom i cjenikom Pružatelja usluga.

5.2.5. Prepaid korisnik uslugu SVERAČUN koristi u skladu s ovim Općim uvjetima, primjenjivim posebnim uvjetima ako su doneseni po Pružatelju usluga, uvjetima odabranog paketa usluga te cjenikom Pružatelja usluga.

5.2.6. Pružatelj usluge na platformi SVERAČUN nudi Prepaid korisnicima pakete usluga, koji uključuju izdavanje određenog broja eRačuna u okviru određenog razdoblja i druge pojedinačne usluge unutar usluge SVERAČUN kako je određeno uvjetima paketa usluga. 

5.2.7. Ako nije izrijekom drukčije određeno ovim Općim uvjetima, odabrani paket usluga Prepaid korisnik može koristiti od trenutka sklapanja ugovornog odnosa do trenutka dok nije izdan posljednji od broja eRačuna obuhvaćenih odabranim paketom, ili do isteka razdoblja važenja odabranog paketa, ovisno o tome koja od navedenih pretpostavki bude ranije ostvarena. Pružatelj usluge omogućuje Prepaid korisniku da na platformi SVERAČUN ima uvid u stanje paketa, koji uključuje neiskorišteni iznos paketa, broj računa koji može izdati i vremensko važenje paketa.

5.2.8. Ako Prepaid korisnik do ostvarenja pretpostavki za korištenje odabranog paketa usluga ne iskoristi neku od ponuđenih mogućnosti za daljnje korištenje usluge SVERAČUN (odabir novog paketa usluga, sklapanje posebnog pisanog ugovora i sl.) ostat će registriran kao Korisnik kod Pružatelja usluga, ali neće moći koristi uslugu SVERAČUN. Pružatelj usluge može ponuditi i/ili omogućiti Prepaid korisniku da određeni broj eRačuna izda preko broja predviđenog paketom usluga i/ili da ih izda u određenom razdoblju nakon isteka razdoblja važenja paketa i/ili da uputi Prepaid korisniku ponudu u tom smislu, no sve to ovisi isključivo o slobodnoj prosudbi i diskrecijskoj ocjeni Pružatelja usluga, tako da u tom smislu Pružatelj usluge nema obveza i odgovornosti. U slučaju da Prepaid korisnik kojem je to omogućeno od strane Pružatelja usluga izda eRačune ili koristi koju drugu uslugu unutar usluge SVERAČUN izvan opsega paketa usluga Pružatelj usluge je ovlašten tako pruženu uslugu naknadno naplatiti bilo uračunavanjem te usluge u korištenje odabranog novog paketa usluga, nakon što isti bude aktiviran, bilo na drugi pravno dopušten način.

5.3. Način naplate i uvjeti plaćanja

5.3.1. Pružatelj usluge naplaćuje Korisnicima pružene usluge u skladu s važećim cjenikom.

5.3.2. Korisnik s kojim je sklopljen posebni pisani ugovor je dužan podmiriti svoje obveze u roku dospijeća iskazanog na računu, a koji ne može biti kraći od 15 (petnaest) dana. U slučaju kašnjenja s plaćanjem, Pružatelj usluge može Korisniku naplatiti i zakonski propisane zatezne kamate, koristiti sve zakonski dopuštene mjere prisilne naplate, a i uskratiti korištenje usluge, kao  i jednostrano raskinuti ugovorni odnos.

5.3.3. Prapaid korisnici plaćanje mogu izvršiti platnim karticama navedenima na internetskoj stranici Pružatelja usluge. Za potrebe plaćanja od strane Prepaid korisnika koriste se usluge  Internet Payment Gateway-a (u daljnjem tekstu: IPG), sustava treće strane za sigurno procesiranje platnih transakcija putem Interneta, koja je dužna osigurati tajnost i zaštitu osjetljivih kartičnih podataka i osobnih podataka korisnika. Treća strana kao pružatelj IPG usluga obvezna je biti u skladu sa svim važećim, a potrebnim sigurnosnim standardima kartičnih shema plaćanja i pravilima kartičnih kuća te sa svim važećim, a relevantnim propisima i aktima Europske unije i Republike Hrvatske. Po izvršenom plaćanju Pružatelj usluge Prepaid korisniku dostavlja račun, a tako postupa po izvršenju svakog plaćanja od strane Prepaid korisnika.

5.3.4. Za ugovorne korisnike određena je minimalna količina od 150 (slovima: stopedeset) eRačuna izdanih u razdoblju kalendarskog mjeseca, a koja će biti obračunata u slučaju da Korisnik u tom razdoblju izda manje eRačuna.

6. Prigovori

Korisnik ima pravo podnijeti pisani prigovor na pruženu uslugu i/ili na izdani račun (ako se ne radi o računu izdanom povodom odabira/kupnje paketa usluga za Prepaid korisnike), u roku od 8 dana od pružanja usluge odnosno od izdavanja računa, a u protivnom se smatra da je usluga uredno pružena odnosno da je račun osnovan po osnovi i visini. Prigovor mora biti obrazložen. U slučaju djelomičnog prigovora na izdani račun Korisnik je dužan platiti nesporni dio računa u roku dospijeća.  Prigovor se može podnijeti putem pošte preporučeno ili osobnim uručenjem na adresu Pružatelja usluge iz članka 1.2. ovih Općih uvjeta, ili putem elektroničke pošte na e-mail adresu iz toga članka. Pružatelj usluge će najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od primitka prigovora dati obrazloženi pisani odgovor kojim će prigovor prihvatiti ili odbiti. U slučaju da je izdani račun potrebno ispraviti, Pružatelj usluge će u roku za odgovor na prigovor ujedno izdati novi ispravljeni račun za pružene usluge. Ako Pružatelj usluge odbije prigovor, postupak po ovim Općim uvjetima se smatra završenim, a Korisnik i Pružatelj usluge imaju dalje pravo postupati u skladu sa pozitivnim propisima.

7. Odgovornost i ograničenje odgovornosti

7.1. U mjeri u kojoj nije izričito drukčije određeno ovim Općim uvjetima, posebnim općim uvjetima ili posebnim pisanim ugovorom te u mjeru u kojoj je to zakonski dopustivo, usluga SVERAČUN pruža se „kakva jest“, u smislu da Pružatelj usluge ne daje nikakva posebna jamstva ili garancije, bilo izričite ili implicitne, u vezi s vlasništvom, utrživošću ili prikladnošću te usluge za bilo koju svrhu. Korisnik je dužan prije sklapanja ugovornog odnosa s Pružateljem usluge i prije vršenja bilo kakvog plaćanja pažljivo pročitati ove Opće uvjete, eventualno donesene posebne uvjete i druge uvjete dostupne na platformi SVERAČUN te utvrditi je li usluga SVERAČUN prikladna.

7.2. Pružatelj usluge je kao pristupna točka odgovoran za omogućavanje sigurne razmjene podataka između izdavatelja i primatelja eRačuna na način da osigurava standardizirane formate, protokole i interoperabilnost između različitih sustava.

7.3. Pružatelj usluge nije odgovoran za sadržaj eRačuna i /ili drugih poslanih ili primljenih elektroničkih  niti Pružatelj usluge preuzima bilo kakvu odgovornost za štetu koja može nastati iz sadržaja i/ili svojstava pojedinog eRačuna ili drugog elektroničkog dokumenta. Korisnik u tom smislu preuzima punu odgovornost.

7.4. Korisnik kao porezni obveznik odgovara za ispravno izdavanje i zaprimanje eRačuna i fiskalizaciju eRačuna, kao i za eIzvještavanje.

7.5. Vezano za elektronički obrazac u koji Korisnik može unositi podatke koji čine sadržaj eRačuna, Pružatelj usluge odgovoran je da obrazac sadrži rubrike (polja) za unos svih elemenata eRačuna predviđenih pozitivnim propisima, ponajprije Zakonom o fiskalizaciji, Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, Zakonu o porezu na dodanu vrijednost, EU Normi i dr.

7.6. Korisnik koji eRačune i/ili prateće dokumente stavlja već formirane na raspolaganje Pružatelju usluga u propisanom formatu odgovara za osiguravanje vjerodostojnosti podrijetla, cjelovitosti sadržaja i čitljivosti eRačuna do trenutka stavljanja istih na raspolaganje Pružatelju usluga, a od tada nadalje za to odgovara Pružatelj usluge. Za eRačune koje Korisnik kreira putem unošenja podataka koji čine sadržaj računa u elektronički obrazac koji mu Pružatelj usluga stavlja na raspolaganje putem web sučelja platforme, Pružatelj usluge odgovara za osiguravanje vjerodostojnosti podrijetla, cjelovitosti sadržaja i čitljivosti eRačuna od trenutka njihovog potpisivanja korištenjem digitalnog certifikata.

7.7. Korisnik je dužan osigurati odgovarajuću opremu i softver te internetsku vezu za nesmetano korištenje usluge SVERAČUN te Pružatelj usluge nije odgovoran za nemogućnost korištenja usluge ili druge posljedice koje nastanu uslijed postupanja protivno toj obvezi.

7.8. Korisnik je dužan podatke za pristupanje korisničkom računu, a osobito podatke o lozinki za pristup čuvati u strogoj tajnosti, te je dužan o neovlaštenom pristupu korisničkom računu obavijestiti Pružatelja usluge bez odgađanja, kako bi Pružatelj usluge onemogućio pristup računu i poslao Korisniku novi podatak o korisničkom imenu i kako bi Korisnik unio novu lozinku za pristupanje računu. U ovakvom slučaju Pružatelj usluge ne odgovara za štetne posljedice neovlaštenog pristupanja korisničkom računu.  Korisnik je upoznat da mu Pružatelj usluge preporučuje da podatke potrebne za pristupanje korisničkom računu ne bilježi niti pohranjuje na bilo kakvom trajnom mediju.

7.9. Korisnik je dužan odmah obavijestiti Pružatelja usluge o svakom neovlaštenom pristupu njegovom Korisničkom računu i/ili lozinci o kojem je saznao.

7.10. Korisnik je u potpunosti odgovoran za sve aktivnosti provedene njegovim pristupom i korištenjem  platforme SVERAČUN, bez obzira na to koja osoba je pristupila korisničkom računu. Svaki Korisnik je dužan osigurati da su sve njegove aktivnosti u okviru korištenja usluge SVERAČUN zakonite.

7.11. Pružatelj usluga jamči i odgovoran je za ispunjenje uvjeta za obavljanje poslova informacijskog posrednika propisanih Zakonom o fiskalizaciji i drugim primjenjivim propisima i za udovoljavanje propisanim obvezama vezano za praćenje ispunjenja uvjeta.

7.12. Pružatelj usluge kao informacijski posrednik odgovara za ispravnost programskog rješenja koje nudi za potrebe primjene Zakona o fiskalizaciji i ovih Općih uvjeta.

7.13. Pružatelj usluge nije odgovoran ako zbog tehničkih razloga ili prekida internetskih veza nije moguće pružanje usluge SVERAČUN, odnosno pojedinih usluga unutar usluge SVERAČUN uključujući fiskalizaciju eRačuna.

8. Zahtjevi trećih strana

Korisnik je dužan braniti Pružatelja usluge od zahtjeva trećih strana istaknutih protiv Pružatelja usluge, ako su isti povezani s korištenjem usluge SVERAČUN, uključujući zahtjeve koje protiv Pružatelja usluge mogu podnijeti Korisnici koji pristupaju Uslugama u okviru ugovornog odnosa. Pružatelj usluge će obavijestiti Korisnika o takvom zahtjevu, a Korisnik je dužan odmah intervenirati i poduzeti potrebne radnje u cilju preuzimanja postupka na mjestu Pružatelja usluge ili uključivanja u postupak na strani Pružatelja usluge, ovisno o tome što je primjenjivo u konkretnom slučaju. Ako je Pružatelj usluge imao određene troškove (uključujući razumne pravne troškove) prije nego što je Korisnik preuzeo postupak, Korisnik je dužan u potpunosti nadoknaditi takve troškove Pružatelju usluge.

9. Sigurnost i pouzdanost usluge SVERAČUN, dostupnost usluge i održavanje

9.1. Pružatelj usluge osigurava sigurno i pouzdano korištenje usluge SVERAČUN.

9.2. Pružatelj usluge uspostavio je i upravlja sustavom upravljanja sigurnošću informacija te je certificiran u skladu s normom ISO/IEC 27001. Usluga SVERAČUN dostupna je Korisniku „24 sata dnevno, 7 dana u tjednu“. Iznimno, Usluga SVERAČUN nije dostupna tijekom radova na održavanju ili kada se dogode nepredviđeni događaji koji bi mogli uzrokovati neispravnost Usluge.

9.3. Pružatelj usluge održava infrastrukturu u takvom stanju i kvaliteti koja osigurava neometani rad platforme SVERAČUN i pružanje usluge SVERAČUN i poduzima mjere sigurnosti u skladu s pozitivnim propisima. Radovi održavanja provode se uz prethodnu najavu putem kontaktnih podataka Korisnika i u pravilu se provode subotom, nedjeljom ili izvan redovnog radnog vremena.

9.4. Pružatelj usluge čini sve što je u njegovoj moći kako bi osigurao nesmetan rad usluge SVERAČUN, međutim, može zbog raznih razloga doći do otežanog ili neispravnog rada ili privremeno onemogućenog pristupa usluzi.

9.5. Pogreške ili nedostaci odnosno kvarovi  koji se eventualno mogu pojaviti u sklopu pružanja usluge SVERAČUN Pružatelj usluge će ispraviti u okvirima mogućnosti svojeg utjecaja i u najkraćem mogućem roku od trenutka kada ih  prijavi Korisnik i/ili ih otkrije sam Pružatelj usluge. Korisnik je svjestan da nisu sve pogreške, nedostaci odnosno kvarovi u sferi utjecaja Pružatelja usluge te  da je moguće da su iste nastale u sferi utjecaja trećih strana, što uključuje sustav ePorezna i sustave drugih sudionika u procesu razmjene eRačuna. Korisnik je svjestan da usluga SVERAČUN može biti nedostupna tijekom vremena ispravljanja pogrešaka, nedostataka ili kvarova.

9.6. Pružatelj usluge će, ako je to moguće zbog prirode pogreške, nedostatka ili kvara, unaprijed najaviti popravak.

10. Korisnička podrška

10.1. Korisnicima je dostupna podrška putem emaila podrska@sveracun.hr

10.2. Pružatelj usluge dužan je razmotriti samo zahtjeve za podršku podnesene putem ovdje navedenih kontakata za podršku.

10.3. Korisnička podrška može se razlikovati ovisno o pojedinačnoj usluzi unutar usluge SVERAČUN.

11. Izmjene i uklanjanje usluga te prestanak usluge SVERAČUN

11.1. Pružatelj usluge zadržava pravo promjene usluge SVERAČUN dopunjavanjem, promjenom ili potpunim uklanjanjem određenih usluga unutar usluge SVERAČUN, pa i potpunim prestankom usluge SVERAČUN. U slučajevima kada je to objektivno moguće Pružatelj usluge obavijestit će Korisnike o promjenama najmanje trideset (30) dana prije provedbe promjene, a u slučajevima kada to nije objektivno moguće obavijestit će ih što je prije moguće. O eventualno namjeravanom prestanku usluge SVERAČUN li bilo koje pojedinačne usluge koja ulazi u tu uslugu, Pružatelj usluge će obavijestiti Korisnike najmanje šezdeset (60) dana prije prestanka.

11.2. U slučaju potpunog prestanka usluge SVERAČUN, ugovorni odnos Korisnika prestaje u cijelosti istekom  roka koji je Pružatelj usluge naveo u obavijesti iz prvog stavka ove točke Općih uvjeta, koji rok u kontekstu ugovornog odnosa ujedno predstavlja otkazni rok. Nakon isteka navedenog roka neiskorišteni dio prepaid paketa neće se moći iskoristiti, te u tom kontekstu Pružatelj usluge neće imati obveza i odgovornosti prema Prepaid korisniku.

11.3. Kada promjene navedene u prethodnom stavku ne utječu na rad usluga pojedinog Korisnika, ili se provode isključivo u korist Korisnika Pružatelj usluge nije dužan obavijestiti Korisnika o takvim promjenama.

11.4. U slučaju neke od promjena navedenih u prvom stavku ove točke Općih uvjeta, a koje ne uključuju potpuni prestanak usluge SVERAČUN, Korisnik ima mogućnost nastaviti svoj ugovorni odnos pod novim uvjetima i odredbama, s time da je Korisnik ovlašten raskinuti ugovorni odnos, unutar 30-dnevnog roka za provedbu promjene. Ako Korisnik ostane pasivan do isteka navedenog roka, smatrat će se da pristaje na izmijenjene uvjete i odredbe te će se ugovorni odnos nastaviti u skladu s novim uvjetima. Posebno se ističe da takva promjena može utjecati i na plaćanje usluga.

11.5. Korisnik nema pravo na bilo kakvu naknadu štete u slučaju privremenog ili trajnog prekida usluge SVERAČUN ili pojedinih usluga unutar usluge SVERAČUN. Korisnik također nema pravo zahtijevati od Pružatelja usluge održavanje određene usluge ili da mu se dopusti korištenje određene usluge bez namjeravane promjene. Izmjene i raskidi definirani u ovom odjeljku Općih uvjeta ne predstavljaju osnovu za bilo kakve zahtjeve za naknadu štete koji mogu nastati za Korisnike kao rezultat promjene ili raskida.

 12. Privremena obustava pružanja usluga Korisniku i prestanak ugovornog odnosa

12.1. Pružatelj usluge ima pravo u odnosu na pojedinog Korisnika Pružatelj usluge privremeno ili trajno obustaviti pružanje usluge SVERAČUN ili bilo koje usluge u sklopu usluge SVERAČUN, ako Korisnik uslugu SVERAČUN koristi protivno pozitivnim propisima, protivno ovim Općim uvjetima, posebnim uvjetima ako su doneseni po Pružatelju usluge, uvjetima posebnog pisanog ugovora ili uvjetima cjenika. 

12.2. Prepaid korisniku Pružatelj usluge ima pravo obustaviti pružanje usluge odmah po isteku odabranog paketa usluga, do odabira novog paketa usluga ili do sklapanja posebnog pisanog ugovora. Istekom odabranog Prepaid paketa ugovorni odnos Prepaid korisnika prestaje, dok se odabirom novog Prepaid paketa ili sklapanjem posebnog pisanog ugovora obnavlja.

12.3. Ugovornom korisniku Pružatelj usluge ima pravo obustaviti pružanje usluge i ako ne vrši plaćanja sukladno uvjetima posebnog pisanog ugovora.

12.4. Ugovorni odnos Ugovornog korisnika prestaje u skladu s ovim Općim uvjetima i/ili uvjetima posebnog pisanog ugovora.

12.5. Nastavne odredbe o otkazu, upozorenju i raskidu važe i primjenjuju se ako Pružatelj usluge i Korisnik nisu posebno drukčije ugovorili.

12.6. Ugovorni odnos može prestati otkazom, bez navođenja razloga, uz otkazni rok koji ne može biti kraći od 30 dana.

12.7. Ugovorni odnos može prestati jednostranim raskidom s trenutačnim učinkom uslijed neispunjenja ili kršenja obveza iz ugovornog odnosa, bilo da se radi o neispunjenju ili kršenju obveza koje proizlaze iz pozitivnih propisa, obveza iz ovih Općih uvjeta, iz posebnih uvjeta ako su doneseni po Pružatelju usluge, iz uvjeta posebnog pisanog ugovora ili uvjeta iz cjenika Pružatelja usluga.

12.8. Svaka ugovorna strana ima pravo drugoj strani jednostrano raskinuti Ugovor s trenutačnim učinkom i to u sljedećim slučajevima:

-u slučaju neispunjavanja ili kršenja obveza iz ugovornog odnosa kako su gore opisane, a nakon isteka naknadnog roka za ispunjenje odnosno za prestanak kršenja obveza, danog pisanim upozorenjem ugovorne strane koja raskida ugovorni odnos, pri čemu navedeni naknadni rok ne može biti kraći od 15 (petnaest) dana.

12.9. Pružatelj usluge ima prava jednostrano raskinuti ugovorni odnos bez prethodnog pisanog upozorenja, ako se protiv Korisnika pokrene stečajni, likvidacijski ili sličan postupak ili Korisnik postane trajno nesposoban za plaćanje.

12.10. Otkaz, upozorenje i raskid iz prethodnih odredaba ovih Općih uvjeta daju se u pisanom obliku i dostavljaju drugoj ugovornoj strani putem elektroničke pošte korištenjem adrese Pružatelja usluge iz ovih Općih uvjeta i adresa Korisnika koju je Korisnik dostavio u postupku registracije ili koja je navedena u posebnom pisanom ugovoru, ili preporučenom poštanskom pošiljkom s povratnicom na adrese dane odnosno razmijenjene na isti način ili na novu adresu o kojoj je jedna ugovorna strana uredno obavijestila drugu ugovornu stranu, u vrijeme trajanja ugovornog odnosa, ili pak na adresu sjedišta upisanu u odgovarajućem službenom registru. Otkaz, raskid i pisano upozorenje proizvode pravne učinke danom dostave drugoj ugovornoj strani. Dostava putem elektroničke pošta smatra se uredno izvršenom trenutku kada je na poslužitelju pošiljatelja zabilježeno da je poruka isporučena primatelju.

12.11. U svakom od slučajeva prestanka ugovornog odnosa za Korisnika koji koristi uslugu arhiviranja primjenjuju se odredbe ovih Općih uvjeta.

13. Povjerljivost

13.1. Sve informacije i podaci koje će Korisnici i Pružatelj usluge učiniti međusobno dostupnima u svrhu ispunjavanja obveza iz ugovornog odnosa smatraju se povjerljivima.

13.2. Povjerljivi podaci se ne mogu koristiti, osim u svrhe iz ugovornog odnosa bez prethodnog izričitog pisanog pristanka druge ugovorne strane.

13.3. Iznimno, nije potreban izričiti pisani pristanak druge ugovorne strane u slučaju kad se povjerljivi podaci moraju otkriti na temelju propisa i/ili sukladno zahtjevu nadležnog tijela.

13.4. Obveza čuvanja povjerljivosti podataka ostaje na snazi i nakon prestanka važenja ugovornog odnosa.

14. Zaštita intelektualnog vlasništva

14.1. „SVERAČUN“ je  zaštićen kao verbalni i figurativni žig kod nadležnog Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo. 

14.2. Korištenjem Usluga, Korisnik ne stječe nikakva autorska prava, prava vlasništva ili prava intelektualnog vlasništva vezano za uslugu SVERAČUN. Ista je isključivo vlasništvo Pružatelja usluge. Pružatelj usluge je također isključivi vlasnik i nositelj svih žigova, prepoznatljivih znakova i drugih prava intelektualnog vlasništva koje koristi vezano za uslugu SVERAČUN. Korisnik može koristiti uslugu SVERAČUN samo u okviru ugovornog odnosa, pri čemu korištenje Usluge ni u kojem slučaju ne daje Korisniku bilo kakva prava intelektualnog vlasništva ili autorska prava nad Uslugama, žigovima i/ili razlikovnim znakovima koje koristi Pružatelj usluge. Ništa u ovim Općim uvjetima ne smije se tumačiti na način koji bi Korisniku mogao dati bilo kakvo pravo, vlasništvo, intelektualno pravo, autorsko pravo nad Uslugama i srodnim razlikovnim znakovima koje koristi Pružatelj usluge.

14.3. Podaci, slike, tekst i svi ostali materijali (u daljnjem tekstu: eDokumenti) koje je Korisnik kreirao pri korištenju usluge SVERAČUN isključivo su vlasništvo Korisnika. Pružatelj usluge nema nikakva prava intelektualnog vlasništva, autorska prava ili prava vlasništva nad eDokumentima. Sva prava isključivo pripadaju Korisniku. Korisnik je u potpunosti odgovoran i snosi teret dokazivanja da su Korisnikovi eDokumenti njegovo vlasništvo ili da ima odgovarajuće pravo koristiti ih, prenositi ili na drugi način mijenjati putem korištenja usluge SVERAČUN. Pružatelj usluge ne snosi nikakvu odgovornost za bilo kakve prekršaje Korisnika u kontekstu korištenja Usluga koje potječu iz Korisnikovih eDokumenata.

14.4. Pružatelj usluge ostaje isključivi nositelj prava u vezi s uslugom SVERAČUN, uključujući, ali ne ograničavajući se na: autorska prava, zaštitne znakove, poslovne tajne i vlasnička prava. Korisnik se obvezuje suzdržati se od svih radnji koje bi na bilo koji način mogle ograničiti ili ugroziti prava Pružatelja usluge.

15. Zaštita osobnih podataka

Korisnički račun za Pružatelja usluge može se kreirati samo ako su Pružatelju usluge dostavljeni svi za to potrebni podaci, koji uključuju osobne podatke nositelja registrirane djelatnosti kao fizičke osobe ili podatke ovlaštenog predstavnika pravne osobe. Sve informacije o obradi osobnih podataka dostupne su u izjavi o obradi osobnih podataka, koja je sastavni dio ovih Općih uvjeta i objavljena na web stranici www.sveracun.hr.

16. Završne odredbe

16.1. Na ove Opće uvjete primjenjuje se pravo važeće u Republici Hrvatskoj.

16.2. Prihvaćanjem ovih Općih uvjeta Korisnici su suglasni da će sve eventualne sporove proistekle iz i/ili u svezi s ugovornim odnosom nastojati riješiti sporazumno s Pružateljem usluge, a ako to ne bude moguće pristaju na mjesnu nadležnost stvarno nadležnog suda prema sjedištu Pružatelja usluge.

16.3. Eventualna nezakonitost ili ništetnost neke odredbe ovih Općih uvjeta ne povlači ništetnost Općih uvjeta u cjelini, ako oni mogu opstati bez ništetne odredbe i ako ona nije bila odlučujući uvjet ni odlučujuća pobuda zbog koje je ugovorni odnos sklopljen. Nezakonita ili ništetna odredba se neće primjenjivati i smatrati će se izbrisanom (djelomično ili u cijelosti), a po potrebi će biti izmijenjena odgovarajućom valjanom odredbom.

16.4. Pružatelj usluge ne odgovara za neispunjenje svojih obveza niti za bilo kakvu štetu nastalu kao posljedica više sile. Viša sila je svaki događaj koji je nepredvidiv i izvan kontrole Pružatelja usluge. Viša sila uključuje, ali nije ograničena na: prirodne katastrofe, rat i izvanredno stanje, nestanke struje, štrajkove itd. Pružatelj usluge će odmah obavijestiti Korisnika o događaju i dati okvirni rok za otklanjanje posljedica više sile.

16.4. Pružatelj usluge ima pravo promijeniti ove Opće uvjete u bilo kojem trenutku uz njihovu objavu najmanje 15 (petnaest) dana prije njihovog stupanja na snagu. Pružatelj usluge pridržava pravo, ali nije obvezan, posebno obavijestiti Korisnike o promjenama ovih Općih uvjeta. Korisnik potvrđuje da je upoznat da se ovi Opći uvjeti, posebni uvjeti i cjenik Pružatelja usluge, kao i njihove izmjene i dopune objavljuju na internetskoj stranici Pružatelja usluge www.sveracun.hr te se obvezuje o istima informirati uvidom u navedenu internetsku stranicu.

16.5. Smatra se da Korisnik pristaje na sve promjene ako nastavi koristiti uslugu SVERAČUN unatoč provedbi promjena. Korisnik ako se ne slaže s promjenama, ima pravo na raskid ugovornog odnosa u roku od 30 (trideset) dana od stupanja na snagu promjene. 

16.6. Jezične verzije. Ovi opći uvjeti poslovanja sastavljeni su na hrvatskom jeziku. U slučaju prijevoda ovih Općih uvjeta na bilo koji drugi jezik verzija na hrvatskom jeziku je jedina mjerodavna za tumačenje i prevladava nad bilo kojom drugom verzijom.

16.7. Ovi Opći uvjeti primjenjuju se od  1. listopada 2025. godine.

 

 


POWERED BY HRVATSKA POŠTA 2025.